22.3.14

DETOX JUICES


Good morning! Well. this post is a little different from the usual, I'll show you how I've started the day in a healthy way! Sometimes I try to do some organic detox juices early in the morning, they are great for health and very easy to make. You can be sure that you'll be full of energy and vitality after drinking and this will be reflected in your body :) But don't forget, no hype! I leave you an article from a portuguese magazine - Activa, click here (you must click there to translate) to see some suggestions on what kind of food we can mix in the same juice. This juice have been customized by me and you should do the same depending on what they need most. And enjoy it :)

Bom dia! Hoje o post é diferente do habitual, vou mostrar-vos como comecei o dia de forma saudável! Por vezes aventuro-me nos sumos biológicos detox logo pela manhã, são óptimos para a saúde e muito fáceis de fazer. Podem ter a certeza que ficam cheios de energia e vitalidade depois de beber e isso vai reflectir-se no vosso corpo :) Mas não se esqueçam, sem exageros! Deixo-vos um artigo da Activa, cliquem aqui para verem algumas sugestões sobre o tipo de alimentos podemos misturar no mesmo sumo. O sumo que vos mostro foi personalizado por mim e vocês devem fazer o mesmo dependendo do que mais precisam. E bom apetite :)





4 Folhas de alface                                          4 Lettuce leaves 
1 Kiwi                                                           1 Kiwi 
1 Maçã                                                           1 Apple
1 Laranja                                                        1 Orange 
1 Colher de chá de Gengibre                          1 Teaspoon of Ginger
Meia Beterraba                                               Half of a Beet
1 Colher de sopa de sementes de Sésamo      1 Tablespoon of sesame seeds     
1 Colher de chá de Canela                              1 Teaspoon Cinnamon 
1 Copo de água                                               1 Cup of water



19 comentários:

  1. nunca experimentei, mas tem bom aspecto :)

    ResponderEliminar
  2. Tem óptimo aspecto! Quem me dera ter a paciência para fazer batidos todos os dias, é que bebe-los já me sabe bem :)

    Não faço ideia do que se passa com o GFC :/ Peço-te que tentes novamente mais tarde. Mas sim tenho Google+. Tenho o símbolo mesmo por baixo da minha foto no blog ;) Eu já te segui :)

    xx
    troughthelace.blogspot.pt

    ResponderEliminar
  3. Great post.thats so healthy i like
    Wanna follow each other blogs via gfc & bloglovin
    Let me know
    Kisses

    ResponderEliminar
  4. Love your blog!!!
    Started following your blog via GFC, would you like to follow me?

    Habanero Handmade Blog
    Facebook Fanpage
    Instagram.

    ResponderEliminar
  5. ate que nem soa mal, tendo em conta que por sorte gosto de grande parte dos sabores =)

    xoxo

    ResponderEliminar
  6. Lol thanks for sharing those recipe ♥so usefull

    love it

    xoxo
    theanotherpartofme.blogspot.com

    ResponderEliminar
  7. Muito, muito obrigada!

    Tenho que experimentar esse sumo :)
    Um ótimo fim-de-semana também para ti, beijinhos*

    ResponderEliminar
  8. This sounds so good, I really need so spring detox!!! xo

    http://stylesensemoments.blogspot.com/

    ResponderEliminar
  9. Mniaaam... :)) Great post! ;d

    http://kappa-girl.blogspot.com/

    ResponderEliminar
  10. Tem óptimo aspecto!
    beijinhos
    http://direitoporlinhastortas-id.blogspot.pt/

    ResponderEliminar
  11. Tenho de provar estes famosos sumos :)

    beijinho
    Blog / Facebook

    ResponderEliminar
  12. great great stuff!Thanks for sharing
    xx
    Do you want to follow each other on instagram? I'm @chicstreetchoc! Thank uuu
    FOLLOW ME ON FACEBOOK
    CHIC STREET CHOC

    ResponderEliminar
  13. Hola guapa!!!!! Me encantan los zumos!!!! super sanos!!!! Besitos!!!!!

    http:jeansrotoss.blogspot.com.es

    ResponderEliminar
  14. delicious!!!

    http://thefashionprincessblog.blogspot.it/

    ResponderEliminar
  15. Nice recipes! I'm eating a healthy diet now for training better at the gym. I'll take note of all, I want to prove this drinks :)
    Big kisses,

    http://mariluzgarzo.blogspot.com.es/

    ResponderEliminar